Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2017. október 11., szerda

Zöld Nagyvárad ?

 
Fotó : digi24.ro/Oradea

Zöld Nagyvárad?Kérdeztem önmagamtól a Digi24/Oradea csatorna cikkét elolvasva.Azt tapasztaltam,hogy lépten-nyomon fákat vágnak ki városunkban.Azért,mert parkolót építenek,vagy más modernizálási munkálatokat végeznek.Az egyik kirívó eset a Szent László téren végzett fakivágás,vagy a Kálvária dombi fairtás,jelenleg a Körös bal partján végzett modernizálás áldozatai a fák voltak.Elismerem,hogy lehet túlzásba estem,de szerintem sok fát vágtak ki Váradon.

Visszatérve a cikkre,azt olvashatjuk 26 négyzetméter zöld övezet esik mindegyik váradira,mely európai átlag.Az utóbbi 10 évben 300 hektárral bővült a zöld övezet.17 parkkal rendelkezik Várad.Jelenleg Váradnak 663 hektár zöld övezete van,melyből 516 hektár rendezett.2011-ben Nagyvárad megkapta a Zöld Fővárosa címet.Cristian Puscaş műépítész szerint vészjelzéskén hat ami a Körös bal partjával történt.Az egyik váradi szerint ugyan létrehoztak több új parkot,de azok messze esnek a lakónegyedektől.A cikkben azt is olvashatjuk,hogy 2015-ben Nagyvárad második helyen végzett Kolozsvár után a zöld övezetek nagysága tekintetében.

Lehet nekem tűnik,hogy sok fákat vágtak ki.Tévedhetek is,mert nem jártam keresztül kasul Nagyváradot.Az is lehet,hogy sokszor jártam a Szent László téren a kánikulában,és megárthatott a több mint 40 fok meleg,plusz a sok kő jobban sugározta a meleget.Az is lehet,hogy olyan régi módi váradi vagyok,aki nem tudja elfogadni ezt a helyzetet. Szerintem nem mindegy hogyan alakítják át a városunkat.A kenyerem többségét már megettem,lehet nem sok van még hátra az életemből. Bánatom az,hogy Nagyvárad szebb volt az 1960-as években,melyre visszaemlékszem.Igaz,az idő előre halad,de nem mindegy milyen Váradot hagyunk hátra az unokáinknak.

A cikket elolvashatja román nyelven a digi24.ro/regional/digi24-oradea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése