Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2017. október 22., vasárnap

Popa Zsófi, én és a szomszéd lánya

Különös cime van a bejegyzésnek. Jó ha megmagyarázom. Ki a Popa Zsófi? A szakadáti ortodox pap. Miért ez a neve? Nem tudom. Azt hallottam, hogy a foglakozása miatt ez a neve. Miért Zsófi? Talán azért, mert mintegy 30 évvel fiatalabb volt a felesége, mások szerint élettársa. Biztosat nem tudok, mert soha nem találkoztam Popa Zsófival. Miről volt híres? Lényegében fehér mágiát gyakorolta. Hozzá jártak messze földről. Szakadát nevű község,közel van Nagyváradhoz ,mely azt jelentette, hogy sokan jártak a szakadáti paphoz.

Hogyan kerültem ebbe a történetbe? Azért, mert nem nősültem meg. Édesanyám kezébe vette az ügyet, melyről nem is tudtam. A szomszédnak volt egy sokkal fiatalabb lánya nálamnál?, de mivel jó anyagi helyzetben voltam a lány "célba vett "!Az édesanyám "bőre alá bújt ".Ha lehetett különböző okokat talált, hogy nálunk legyen, hátha megkedvelem, de az ellenkezője történt.

A próbálkozás nem sikerült, én tovább éltem az agglegények életét édesanyám nagy bánatára. Azt vettem észre, hogy ha a szomszéd lánnyal találkoztam, menekülnöm kelletett. Sőt, voltak nyugtalan fehér éjszakáim. Nem tudtam az okát. Végül megtudtam, hogy édesanyám, a szomszéd lánya, bátyja és a nagynénje rendszeresen jártak Popa Zsófihoz. Azt vettem észre, hogy hetekre eltűntek a holmimjaim közül a kedvenc ingem, zoknim, stb. Nem fordítottam nagy fontosságot, mert édesanyám járt a lakásomba. Egy hosszabb beszélgetés után megtudtam, hogy Popa Zsófi böjtölt rám, és egyébb módon próbált volna "láthatatlanul befolyásolni ",de nem sikerült,csak megkeserítette az életemet. Minden próbálkozása ellenére semmi eredményt nem ért el. Azt mondta édesanyámnak, hogy forduljon egy Fehér megyei ortodox paphoz, mert nagyobb hatalommal rendelkezik mint ő. Ezt édesanyám nem fogadta el, mert az ortodox pap nagyon messze van. De Popa Zsófi azt jósolta, hogy a nevelő apám abba kin az évben meghal és találkozik mint özvegyasszony a nagy Ő-vel, aki doktor úr. Ezért a jó hírért sokat fizetett édesanyám. Beteljesedett Popa Zsófi jóslatai? Részben, mert nevelő apám öt év múlva halt meg. Édesanyám találkozott a nagy Ő-vel? Sajnos nem, ellenkezőleg, nem doktor úr lett a párja, hanem egy alig művelt úriemeber, akiről sok jót nem tudok mondani.

Azt nem tudom miért hagyta abba édesanyám Popa Zsófi látogatását, lehet elfogyott a dugi pénze. Történt egy esemény, melynek hatására a szomszéd lánya messzire került tőlünk. Majd összeköltözött a mintegy 30 évvel idősebb főnökével. Lett is belőle nagy botrány, de senki nem tudta megoldani ezt a helyzetet. Jó hír, közös gyermekük született, melyet együtt nevelnek. A történetem csattanója az volt, hogy teljesen megmenekültem a szomszéd lányától. Nemsokára megnősültem, igaz nem az édesanyám ízlése szerint.

Miért írtam le ezt a történetet? Nem azért, hogy a papokat szapuljam, hanem azért, tanuljanak belőle. Ha jól tudom, Popa  Zsófi már nem tud jósolni, mert nincs az élők soraiban. Helyébe került más pap, aki jó pénzért jót jósol. Ez nem tréfa, mert sokan fordulnak jóslásért a papokhoz. Sokan  nem tudják mit ír  a Biblia, de nem is érdeklik.

Lehet megmosolyogják a történetemet. Kerestem bizonyítékokat. Íme :

"Mégis úgy tűnik, Erdélyben a katolikus, a református, a baptista vagy az unitárius magyarok körében is elterjedt jelenség az ortodox pap szolgálatait igénybe venni misztikus ügyek karbantartása végett. Nem csak eldugott kis szórványfalvakról van szó, a jelenség éppúgy létezik a nagyvárosokban is. "

Le van írva egy nagyváradi eset :
"Másik interjúalanyunk kíváncsiságból próbálta ki a módszert. A helyszín Nagyvárad, az ortodox pópa magánkápolnája; időpont reggel 9 óra. Nagyon sokan vannak, már az udvaron is állnak emberek. Érdekes, hogy a szolgáltatást elsősorban nők veszik igénybe, de persze van, aki a férjét is elcipeli a szertartásra, vagyis a "szluzsbára". "A nagy, kövér papnak előzőleg mindenki leadta a barátja vagy a férje teljes nevét, illetve a saját nevét, és ő ez alapján megmondta, hogy mi várható a kapcsolatuk terén. Magyarán numerológiát használt" – meséli az egyetemista lány. Azt is elmondta, a pap neki azt a tanácsot adta, hogy mindig ő hallgasson és nyeljen, mert ő a másodrangú fél ebben a kapcsolatban. Vélhetően a többiek sem jártak sokkal jobban. Ezután következett tulajdonképpeni szertartás: a pópa kántált, énekelt, lóbálta a füstölőt, miközben a résztvevőknek sűrűn kellett keresztet vetni. A térdeplők között a pap körbejárt, volt, aki a palástjába takarózott, és úgy imádkozott, az pedig megszentelt olajjal keresztet rajzolt a homlokára. A végén a lelkész egy ikonhoz járult, amelyet sorban mindenkinek meg kellett csókolnia, majd ezt követően pénzadományát egy kosárba tenni. Információink szerint a résztvevők leggyakrabban alkalmanként 100 ezer lejt (mintegy 3,4 dollárt) adományoz – de olyan is akad, aki aranyat nyújt át. A nagyobb értékű adományért szentelt tömjén jár cserébe. Teljes cikk eletmod.transindex.ro

Mit ír erről a Biblia? Elfogadja, vagy elítéli? A Károli Gáspár fordítású Bibliában ezt olvashatjuk a Mózes harmadik könyve 20-ik rész 27-verse :
"Ha egy férfi vagy asszony halottidéző vagy jövendőmondó lesz, halállal lakoljon. Kővel kövezzétek azt agyon, vére rajta.”

Krónika második könyve 30:7 
"A fiait is elégette áldozatul a BenHinnóm-völgyben. Az idő forgását figyelte, jövendőmondást, varázslást és szemfényvesztést űzött, halottlátókat és jövendőmondókat tartott, és sok gonoszságot cselekedett az ÚR szeme előtt, hogy őt haragra indítsa."

Több információk online-biblia.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése