Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2017. október 16., hétfő

A zászlók a Szent László /Unirii téren mire emlékeztetnek?



Október 12-én volt a Város Napja. Lehet sokan nem tudják, hogy két eseményhez kötődik. Az egyik, dr. Aurel Lazăr a társaival aláirják a Függetlenségi Nyilatkozatot  1918-ban. A másik Nagyvárad felszabadítása a győztes szovjet hadsereg által, de ezt 1989 előtt ünnepelték. Nincs semmi bajom a zászlókkal, mert nem irritálnak, mert csak leveszik egyszer. Mire emlékeztetnek?

Több mint húsz éve udvaroltam a feleségemnek. Mitől volt nevezetes? Nagyváradon felszálltam a vonatra korán reggel. Nem kellett megkérdezzem melyik megálló következik, mert a város ki volt lobogózva. Kitalálják hol szálltam le a vonatról? Nem lehetett eltéveszteni, mert az egész város fel volt lobogózva a három színű zászlókkal. Ilyen volt a kincses város Kolozsvár Gheorghe Funar polgármester idejében. Ráadásul a padok is három színűre voltak festve. Nem érdekelt, mert a monostori negyedbe igyekeztem, vártak.

Ez már régen volt. Nemrég voltam Kolozsváron.Hogy van Funar? Rosszabul mint volt. Azt képzeli, hogy a világot a román nemzet menti meg, mert választott nemzet a zsidó után. Sőt azt is állítja, hogy Jézus 30 éves koráig Dáciában élt. Ez majdnem ismerős lehet, mert hasonló elméletet hangoztatnak egy kis különbséggel a hungaristák.

Figyelni fogom mikor fogják levenni a zászlókat. Még a nemzeti szocializmus idejére emlékeztet. Ha nem élt 1989 előtt, akkor nehezen értheti meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése